четвъртък, 22 ноември 2012 г.

Когато актьорите подценят публиката

      Този театрален сезон нещо хич не ме грабват представленията в афиша и нещо съм била отбой. Обаче се завъртяха няколко интересни заглавия и реших все пак малко или много да се образовам и да видя някое и друго представление. Първо ме грабна представлението на габровският театър "Фалстаф и веселите уиндзорки". Стана ми интересно, тъй като миналия сезон със студентския театър играхме "Веселите уиндзорки". От чисто любопитство отидох. Първо ме уби комбинацията от Шекспир озвучен с джазове музика ( професионално изкривяване)... Другото което е, беше тооолкова много текст и омесени линии, че ако не го бях репетирала това представление няколко месеца нямаше да се оправя кой кой е, какво иска и какво трябва да се случи. Лично аз мисля, че 70% от публиката не разбраха каква е ролята на половината актьори на сцената.. Обидно ми е, защото толкова много хора бяха подведени от плаката и от голямото име на Николай Урумов, а получиха едно хаотично представление, с актьори, които не си знаеха все още текста.. Редовният номер на театрите е да сложат името на някой по-известен актьор, който играе видимо отегчено, знаейки че така или иначе ще си получи хонорара. И също се учудих как на плаката на уиндзорките ни се усмихва Ники Урумов  с  женски одежди, предвид,че в цялото представление той се появява с тях всичко на всичко не повече от 5 минути.  Но да гледаш представление, което е 2 часа и половина за тия 5 минути...



    След като вече се окопитих от Габровските Уиндзорки реших да изгледам моноспектакалът на Георги Мамалев "Разбираш ли ме правилно?"..  Сигурно в Натфиз студентите правят по-добри и смешни етюди, от тези, които гледах тази вечер. Може да са свързани с ежедневието, но за мен лично бяха много плоски и напълно отегчителни. Публиката беше много шумна и доста разсеяна. И отново заради името на Георги Мамалев хората бяха олекнали с по 8 лв. и бяха напълнили зала Опера.. Успяхме да разгледаме поне снимки на Мамалев, докато той се преобличаше между сцените. На мултимедията беше сложен човек, който за първи път явно виждаше DVD  и доста объркано показваше клиповете със снимките и пускаше музиката.. Не знам какво повече да напиша,защото за мен лично си беше доста отегчителен моноспектакъл..



  След като гледах тези две представления стигнах до извода,че актьорите започват да си мислят,че зрителите са толкова тъпи и елементарни и с малко усилия да очакват да им падат пари. За жалост зрителите се подлъгват с прочитането на името на големия Актьор/актриса..

Няма коментари:

Публикуване на коментар